پرتلت Knowledge base جایگاهی را فراهم می کند برای ایجاد و سازماندهی مقاله ها که به طور رسمی تری نسبت به wiki به ایجاد و سازماندهی اطلاعات می پردازد. مدیران می توانند در این پرتلت قالب مقاله بسازند تا مقاله های تولید شده را در یک قالب مطمئن جای دهند.

برخی از ویژگی های این پرتلت عبارتند از:

ایجاد مقاله بااستفاده از یک ویرایشگر قدرتمند.

دسته بندی کردن مقاله ها که باعث پیدا کردن راحت آنها می شود.

قابل امتیاز دادن و نظردادن به مقاله

مدیریت قالب ها

سازماندهی مقاله ها با ساختار سلسله مراتبی

و…

شکل زیر نمایی از این پرتلت را نمایش می دهد:

شما در این بالای این پرتلت ۴ لینک را می بینید که به شما امکان مدیریت نمایش مقاله ها را می دهد.

Knowledge Base Home: بالاترین مقاله ها را از نظر امتیاز نمایش می دهد

Recent Articles: لیستی از مقالات را نشان می دهد نسبت به فعالیت فعلی

Administrator: لیستی از تمامی مقاله ها را نشان می دهد، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام مقاله پدر یا فرزند

مقاله ی دیگر است.

My Subscriptions: لیستی از مقاله های به اشتراک گذاشته را نمایش می دهد

دکمه ی Add article به شما امکان درج کردن مقاله مورد نظرتان را می دهد. با زدن این دکمه صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد شبیه ویرایشگر ایجاد صفحات wiki ، اما مقاله ها با صفحات wiki تفاوت دارند آنها در یک سند html  ایجاد می شوند نه mediawiki و نه creole . در ویراشگر بر روی source کلیک کنید تا منبع کد html  آن را ببینید.

علاوه بر دادن یک عنوان و محتوا به مقاله شما می توانید به مقاله داده ای را ضمیمه کنید، به آنها برچسب بزنید و اجازه دسترسی به آن بدهید. به طور پیش فرض این اجازه دسترسی به همه ی نقش ها در سازمان اعطا شده یعنی هر کسی می تواند آن را ببیند. بعد از استفاده از ویرایشگر و درج محتوا شما می توانید آن را در پیش نویس ذخیره کنید تا بعدا روی آن کار کنید یا اینکه رو انتشار کلیک کنید تا به طور مستقیم منتشر شود.

کاربران سایت برای دیدن این مقاله ها به صورت لیست شده از این پرتلت استفاده می کنند و برای دیدن مقاله با کلیک کردن بر روی آن مقاله مورد نظر به نمایش در می آید.

از ویژگی های دیگر این پرتلت امکان ایجاد رابطه پدر و فرزندی بین مقالات است. برای ایجاد رابطه پدر و فرزندی بین مقاله ها بر روی مقاله ی مورد نظر گزینه اعمال را کلیک و سپس گزینه ی انتقال را بزنید، صفحه ای نمایش داده می شود که در آن می توان مقاله ی پدر را برای مقاله مورد نظر از لیست مقاله ها انتخاب کرد. با انتخاب یک مقاله به عنوان مقاله پدر دکمه ی ذخیره را کلیک کنید و از صفحه خارج شوید، در صفحه اصلی این پرتلت مقاله ای که برایش یک پدر انتخاب شده بود از لیست مقاله ها حذف شده. برای دیدن مقاله بر روی مقاله پدر آن که از قبل تعیین شده کیک کنید در این قسمت شما اطلاعات مقاله پدر و همچنین مقاله فرزند را مشاهده می کنید که می توانید با کلیک برای مقاله فرزند آن را مشاهده کنید.

Knowledge Base Page of the Control Panel

این پرلت در پانل کنترل دارای دو زبانه است: یکی برای مقاله ها و دیگری برای قالب ها.

زبانه ی مقاله به شما تمامی مقاله ها را نشان می دهد که می توانید بر روی مقاله ها هر عمایاتی انجام دهید.همچنین زبانه قالب به شما تمامی قالب های موجود را نشان می دهد که می توانید برروی آنها هم عملیات مورد نظر را انجام دهید.

Knowledge Base Article Portlet

این پرتلت امکان نمایش مقاله های موجود را می دهد.وقتی شما این پرتلت را در صفحه اضافه می کنید پیغامی را نمایش می دهد مبنی بر این که این پرتلت را برای کاربران در دسترس قرار دهید.وقتی روی این پیغام کلیک می کنید صفحه ای به شما نمایش داده می شود که می توانید مقاله های موجود را برای نمایش در این پرتلت انتخاب کنید. یک پرتلت را انتخاب کنید و صفحه را  refresh کنید تا مقاله ای را که انتخاب کرده اید را ببینید. برای انتخاب مقاله ی مورد نظر در قسمت پیکر بندی پرتلت بر روی سربرگ setup-general     رفته و گزینه ی انتخاب مقاله را کلیک کنید. به شما صفحه ای نشان می دهد که لیستی از مقاله ها ی موجود است بر روی مقاله ای که می خواهید این پرتلت نمایش دهد رفته و دکمه ی انتخاب را بزنید. همچنین می توانید اجازه دسترسی به این پرتلت را تغییر دهید.

کاربران می توانند این مقاله را ببینند و راجع به آن نظر بدهند حتی به این مقاله امتیاز دهند.حتی می توانند این مقاله ها را با اشتراک گذاری از طریق RSS دریافت کنند.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا