Members:
این پرتلت اعضا یک نمای ساده از اعضای موجود در سایت را به ما نشان مید دهد.
تنها پیکربندی این پرتلت امکان مشخص کردن سطح دسترسی افراد به آن است(همانند سایر پرتلت ها). برای مثال، شما ممکن است سطح دسترسی را به نحوی تغئیر دهید که تنها اعضای همین سایت بتوانند این پرتلت را ببینند.

Meetups:
ابزاری است جهت ساخت یک قرار ملاقات برای اعضای پرتال. هر یک از اعضا می تواند یک قرار ملاقات را با استفاده از این پرتلت ایجاد کند و برای آن یک عنوان، توضیحات، تاریخ وساعت، هزینه، حداکثر تعداد افرادی که می توانند در این قرارملاقات شرکت کننده و یک عکس مشخص کند. هر عضوی از سازمان با دیدن این قرار ملاقات در صفحه ی عمومی خود میتواند به این قرار ملاقات جواب “مثبت” یا “منفی” یا اینکه “مطمئن نیستم” را بدهد. کاربران می¬¬توانند در یکmeetup  ثبت نام کنند. این عمل به برنامه ریز(Organizer) اجازه میدهد تا بررسی کند چه کسانی خواهند آمد. گزینه¬های ساخت یک ملاقات اساساً همانند ساخت یک رخداد تقویمی(Calender Event) می باشد و این پرتلت بعضی قابلیت¬هایش را با پرتلت Calender  به اشتراک میگذارد.

Activities:
پرتلت فعالیت¬ها شامل دو گونه می¬باشد:
الف) پرتلت فعالیت¬های استاندارد
ب) پرتلت فعالیت¬های اعضا
عملکردهای اساسی هر دو پرتلت مانند هم است؛ هر دو گزارش¬هایی از آنچه کاربران در پرتال انجام می¬دهند را نمایش میدهند.
تفاوت در اینجاست که پرتلت Activities تمام فعالیت¬های در حال انجام پرتال را نمایش میدهد، در حالیکه پرتلت Member’s Activities تنها فعالیت¬های ِ اعضای سایت جاری را نمایش میدهد.

Using Social Networking On Personal Pages
علاوه بر پرتلت¬هایی که برای استفاده¬ی عمومی در لایفری وجود دارد، پرتلت¬های پر¬کاربردی وجود دارند که فقط در صفحات شخصی قابل استفاده است. این پرتلت¬ها برای ساختن یک صفحه¬ی profile در صفحه ی شخصی استفاده می شود مانند facebook  و google + .
Summary:
این پرتلت یک نمایه مختصر از profile  اعضا را نمایش می دهد. وقتی این پرتلت در صفحه ی شخصی یک سایت باشد.
حاوی اطلاعاتی نظیر “user name” “عکس نمایه” و”عنوان شغل” است. اعضا می توانند اطلاعات بیشتری را با کلیک بر روی گزینه “edit” و با پر کردن اطلاعات آن در قسمت “about me ”  به نمایش در آورند. این پرتلت حاوی گزینه ایست با نام “friend request” . این گزینه امکانی را فراهم می کند که دو عضو از سازمان بخواهند با هم ارتباط گروهی داشته باشند.
این پرتلت برای ارتباط گروهی بین اعضای سازمان ضروری است. بدین صورت که عضوی از سازمان برای همکاری با سایر اعضا  در صفحه  ی شخصی عضو مشخص با مشاهده profile وی گزینه “Add friend request” را انتخاب می کند سپس فرد مشخص در صفحه ی شخصی خود این پیغام دوستی را مشاهده می کند و نسبت به رضایت یا عدم رضایت از دوستی گزینه ی مربوطه را انتخاب می کند.

Wall:
این پرتلت برای فرستادن پیام شخصی بین دو دوست مشخص از سازمان مورد استفاده قرار می¬گیرد.این پیغام فقط پیغام متنی است و از متن های فرمت شده یا html  حمایت نمی¬کند.فرد گیرنده پیغام میتواند این پیغام را حذف یا اینکه با یک ابر¬ لینک به آن پاسخ بدهد.

Friends:
این پرتلت لیست تمام عضوهای سازمان است که شما آنها را به لیست دوستان خود اضافه کرده اید.

Friend’s Activities:
پرتلت friends activities به شما لیستی از فعالیت¬های این اعضا نشان می¬دهد.

Requests:
این پرتلت Pending Requests را نمایش میدهد که شما می¬توانید آن را Confirm کرده یا Ignore نمائید.

Map:
نقشه ی محل قرارگیری اعضای Community یا Organization ایی که این پرتلت به آن اضافه شده است را نشان میدهد. این پرتلت از Google Maps و MaxMind’s GeoIP City DataBase استفاده نموده است. قبل از بکارگیری این پرتلت باید IP Geolocator portlet(قابل دسترسی از Liferay’s community repository) و Maxmind GeoIP  یا GeoLite را روی سرور نصب کرده باشید.

Twitter:
این پرتلت مشخص میکند که فیدهای توییتر چگونه نمایش یابند.

 

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا