شروع سال جدید برای طراحان وب بهترین از این نمی شود.

ما بهترین وقدرتمند ترین فریم ورک های طراحی وب را برای کاوش در پیش روی خود داریم. این فریم ورک ها کمک میکنند که با داشتن دانش کمی درباره CSS و javascript در طی چند دقیقه وب سایتی کاملا ماژولار را بسازید.

انتظارات زیادی از سال ۲۰۱۴ میرود. طراحی Responsive یا واکنشگرا قبلا هم مساله بزرگی بوده است. کاربرانی که از موبایل یا تبلت استفاده میکنند فاکتور مهمی برای وب سایت ها محسوب میشوند. همه وب سایت ها باید ظاهر خوب و زیبا در تمام دستگاه ها داشته باشند.

در این مقاله ما برخی از بهترین فریم ورک های CSS  را که به طراحان و توسعه گران برای طراحی و پیاده سازی وب سایت های Responsive و زیبا در سال ۲۰۱۴کمک میکند را شرح میدهیم.

Twitter Bootstrap 3

001

شما چه بخواهید یک وبسایت شخصی طراحی کنید و یا یک وب سایت شرکتی و یا یک وب سایت فروشگاهی، Twitter Bootstrap  قابلیت های انعطاف پذیر و واکنش گرایی را در تمامی موارد برای شما فراهم میکند. Bootstrap فراتر از یک مجموعه از قوانین CSS و JavaScript است. بوت استرپ در دل خود یک مرکز محرکه واکنشگرا دارد. با ویژگی های فراوانی که در نسخه سوم آن اضافه شده است، بوت استرپ یک بار دیگر ثابت کرد که برای مدت طولانی در صنعت وب حضور خواهد داشت.

پلاگین های Javascript در بوت استرپ کمک میکنند  تا Slider هایی را طراحی کنید که در تمام وسایل میتوانند اجرا شوند. کامپوننت های دیگری از جمله Modal  ها ، DropDown ها، ScrollSpy ها، Tab  ها ، PopOver ها و Crousel ها و .. برخی از اجزایی هستند که شما در کار با بوت استرپ از آنها لذت خواهید برد.

شما میتوانید همین امروز بوت استرپ ۳ را فرا بگیرید و تجربه جدیدی را در طراحی در این سال جدید حس کنید.

Foundation Framework

002

نسخه ۵ Foundation  شرکت Zurb در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ با ویژگی هایی مشابه بوت استرپ – و پیشرفت قابل توجه-  به عنوان یکی از بهترین فریم ورک های طراحی وب ظهور کرد که انتظار میرود در سال ۲۰۱۴ از  نردبان محبوبیت بالا برود.

Foundation همانند بوت استرپ از گرید بندی ۱۲ ستونه استفاده میکند. همچنین قابلیت استفاده مجدد از
کامپوننت های HTML  و پلاگین های  JavaScript  را در پکیج خود فراهم آورده است. اما برخلاف بوت استرپ، از Sass پشتیبانی میکند. شما نیاز به کامپایل استایل شیت های Sass ، تبدیل آنها به فایل های معمولی CSS و بعد استفاده از آنها در پروژه خود را دارید. افزودن پشتیبانی از Sass قابلیت شخصی سازی بیشتری را برای طراحانی که میخواهند وبسایت خود را در یک چشم برهم زدن طراحی کنند ، فراهم میسازد.

با ویژگی هایی مانند OffCanvas و Improved form ، جالب است که بهترین چارچوب توسعه دهندگان وب را ببینید.

Gumby Framework

003

Gumby Framework بر پایه Sass نوشته شده که به شما اجازه طراحی و شخصی سازی را در Gumby  را میدهد. طراحی با gumby از شما میخواهد که اصول Sass را متوجه شوید. گامبی میتواند با تغییر کمی در مقادیر و متغییر ها به راحتی شخصی سازی شود. معیار ماژولار در گامبی یکی دیگر از ویژگی های ساخته شده در داخل آن است که از ابزار Golden Ratio برای تاپوگرافی استفاده میکند.

همانند بوت استرپ ۳ ، گامبی نیز از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۸  و بالاتر و بقیه مرورگر های مدرن و متن باز پشتیبانی میکند.

با توجه با استاندارد ها گامبی نیز از سیستم گرید بندی ۱۲ ستونه پشتیبانی میکندکه منطقا این سیستم گرید بندی صفحه مرورگر را به ۱۲ ستون تقسیم بندی و از گرید های تو در تو نیز پشتیبانی میکند. برخی مفاهیم جدید مانند
Hybrid Grids ، ،Tiles ، Fancy Tiles و Semantic Tiles این فریم ورک را خاص و قطعا ارزشمند میکند. پلاگین Css ها و Javascript  های این فریم ورک را شما میتوانید در پروژه های خود به صورت جدا استفاده کنید.

Yahoo Pure Css

004

Yahoo Pure یا Pure Css یک فریم ورک Css ای سبک وزن که بوسیله شرکت Yahoo تولید شده است ، میباشد. این فریم ورک طبیعتی سبک و واکنشگرا را دارا میباشد. برخلاف فریم ورک های دیگر ،  این فریم ورک هیچگونه پلاگین جاوااسکریپتی ندارد.

این فریم ورک هم مانند دیگر فریم ورک ها از سیسم گرید بندی ۱۲ ستونه پشتیبانی میکند و همچنین قواعد CSS مشخصی برای کاربرد های مختلف دارد. برای کسانی که طرافدار طراحی تخت و Metro UI  ویندوز هستند،
Yahoo Pure فریم ورک خوبی برای شروع طراحی است. در این فریم ورک Shadow های کمتر و همچنین گوشه های گرد کمتری برای طراحی در نظر گرفته شده است. هنگام طراحی با این فریم ورک ، Yahoo Skin Builder نیز برای شخصی سازی طرح میتواند استفاده شود.

Yahoo Pure Css برای توسعه گرانی که میخواهند به فریم ورک مربوطه خود بچسبند اما طراحی تخت را میپسندند بسیار مناسب است.

Ink Interface Kit

005

INK راه حلی جدید برای کسانی که به دنبال نو آوری در صنعت وب و همچنین منطبق بر دانش قبلی وب هستند را ارئه داد. در این فریم ورک پلاگین های HTML  و Javascript ای با قابلیت استفاده در پروژه های دیگر وجود دارد. ویژگی شاخصی که در این فریم ورک وجود دارد قابلیت Drag And Drop  است که در فریم ورک های دیگر مانند بوت استرپ ۳ پشتیبانی نمیشود.

Ink مجموعه کلاس های فوق العاده ای از کلاس های Validation که بسیار مورد استفاده دارند را دارا میباشد. ویژگی قدرتمند دیگری از این فریمورک قابلیت پردازش تصویر است.  با استفاده از Ink شما میتوانید ویرایش های مختلفی از تصور را برای کاهش زمان لود شدن وبسایت تان در وسیله های مختلف مانند موبایل داشته باشید. همچنین Ink شامل مجموعه ای از آیکن های تحت لیسانس MIT است.

با چنین قابلیت هایی ، Ink فریم ورکی ارزشمند برای انجام پروژه های شما میباشد.

فریم ورک های دیگر :

  • Skeleton
  • Responsive Grid System
  • Base
  • Compass
  • Fluid Baseline Grid

این ها تعدادی از بهترین فریم ورک های قابل استفاده هستند که شما میتوانید در سال جدید از آنها استفاده کنید.
به طور کلی چرا از فریم ورک استفاده میکنیم؟  خوب ، کی حاضر است از نقاشی شروع کند؟

به هر حال در فریم ورک های ارئه شده در بالا، رتبه بندی گفته نشده است که کدام یک بهتر است ، هرکدام به نوبه خود محدودیت ها و فوایدی دارند.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. حالا نوبت شماست که تجربیات خود را با این فریم ورک ها برای ما ارسال کنید.در زیر برای ما نظر بگذارید.

امیدوارم سال خوبی داشته باشید.

سال نو مبارک.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا