یک پروژه پورتلت حداقل از سه جزء {مولفه} تشکیل شده است:

  • منبع جاوا
  • فایل های پیکربندی
  • فایل های طرف مشتری (.jsp، .css، .js، گرافیک ها و به همین ترتیب)

این فایل ها در یک ساختار فهرست استاندارد ذخیره می شوند که شبیه شکل ۱٫۱ است. این مثال پورتلت کاملاً به خدمت است که می تواند به خدمت سرور لایفری پیکربندی شده با اجرای deploy Ant task در بیاید. شما این را در فصل قبلی انجام دادید.

فایل ها و پوشه های مختلف کار وظایف متفاوتی دارند که در جدول ۱٫۱ لیست شده است.

 

66857-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شکل ۱٫۱   این ساختار پوشه ای پورتلت Hello You ( یا هر پروژه پورتلتی برای این کار) است. همانگونه که می توانید ببینید دنبال کردن آن آسان است و جاهایی برای قراردادن اجزاء {مولفه} وجود دارد.

 

 

 

 

جدول ۱٫۱ پوشه های یک پروژه پورتلت

66857-2

پورتلت پیش فرض به عنوان پورتلت جاوای استاندارد پیکربندی می شود که JSP های جداگانه برای سه مد پورتلت استفاده می شود ( View، Edit و Help). فقط view.jsp در پورتلت تولید شده اجرا می شود: کد باید سفارشی شود تا دیگر مد ها را فعال سازد. برای Hello You فقط مد Edit را اجرا می کنید.

علاوه بر فایل های پیکربندی استاندارد پورتلت SDK پلاگین ها پروژه ای را تولید می کنند که محتوی بعضی فایل های پیکربندی خاص لایفری می باشد (جدول ۱٫۲ را ببینید).

 

۱٫۲ فایل های پیکربندی پروژه خاص لایفری

66857-3

بسیار خوب؛ لیستهای کافی از کارهایی که انجامشان ممکن است. اجازه بدهید این فایل ها، فهرست ها و کد را با یکدیگر قرار دهیم تا چیزی بسازیم.

پروژه Hello World را که در بخش قبلی ایجاد کردید باز کنید. شما می خواهید آن را به پورتلت Hello You تغییر دهید. برای انجام این کار کلاس پورتلت خود را ایجاد خواهید کرد، در پورتلت مد Edit را اجرا می کنید و کار پورتلت اول خود را تعیین می کنید.

پیکربندی Hello You

اولین چیزی که به آن نگاه کنیم فایل .xml پورتلت است که در پوشه WEB-INF پیدا خواهید کرد. این فایل پیکربندی برای پورتلت است. این فایل محتوی یک خط است که شبیه این است:

 

این چیزی را که کلاس جاوا پورتلت را اجرا می کند مشخص می کند. بطور پیش فرض پروژه ها تولید می شوند تا از MVCportlet لایفری استفاده کنند که بعداً درباره آن توضیح خواهیم داد. این برای دولوپرهای با تجربه مزایای معینی دارد، اما گذشته از این بیشتر چرخه زندگی پورتلت را از شما می رباید که به زودی شما نمی خواهید این کار را انجام دهید. شما کلاس پورتلت خودتان را به روشی اجرا می کنید که ویژگی های پورتلت پیشنهاد می کند در نتیجه ابتدا با API پورتلت می توانید آشنا شوید. هنگامی که اصول اولیه API پورتلت را درک کنید آزاد خواهید بود تا از آن عبور کنید و از MVCportlet و دیگر چارچوبها که می خواهید استفاده کنید.

این گامها را دنبال کنید:

 

  • چون نمی خواهید از MVCportlet استفاده کنید باید این خط را عوض کنید تا به کلاس پورتلتی که می خواهید ایجاد کنید اشاره کند.
  • خط را بدینگونه تغییر دهید:

 

  • شما نیاز دارید که به پورتال بگویید که پورتلت شما مد Edit و همچنین مد View را اجرا می کند (مد View بعهده می گیرد در غیر اینصورت نکته ای برای پورتلت نخواهد ماند).
  • برچسب <supports> را در پورتلت .xml تغییر دهید در نتیجه اینگونه خوانده می شود:

 

  • ممکن است در پورتلت .xml متوجه برچسب دیگری به نام <init-param/> شده باشید. این برچسب همانطور که احتمالاً متوجه شدید پارامترهای مقدار دهی اولیه را تعیین می کند که در پورتلتتان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه پیش فرض پارامتری به نام view-jsp را تعیین می کند که جای فایل JSP را تعیین می کند که برای نشان دادن پورتلت در مد View استفاده خواهد شد. در نتیجه این پارامتر در کلاس پورتلت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا در پروژه پردازش را روی فایل view-jsp ارسال کند. این روی پورتلت اولیه کار کرد چون این عملکرد در MVCportlet اجرا شده بود: حالا که از کلاس پورتلت خودتان استفاده می کنید باید خودتان آن را اجرا کنید.

  • در زیر تعریف کلاس پورتلتتان پارامترهای مقدار دهی اولیه اضافی زیر آنچه که موجود است اضافه می کند مثل این:

 

صدای Darth Vader را تصور کنید: حالا همه پیکربندی کامل است. حالا می توانید اجرای منطق پورتلت را آغاز کنید:

  1. یک بسته در پوشه src به نام …………………….. ایجاد کنید.
  2. در این بسته یک کلاس جاوا به نام …………………………… ایجاد کنید.
  3. این کلاس می بایست کلاس ……………………….. را گسترش دهد که شامل API پورتلت است و در هر اجرای پورتال در دسترس است.

تاکنون کلاس شما باید بدین شکل باشد:

 

 

حالا ساختار اولیه را در جایش دارید. بعد منطق را برای اپلیکیشن Hello You اجرا خواهید کرد.

 

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا