حالا به سراغ چیزهای سرگرم کننده ای می رویم. در مقالات قبل درباره استفاده از پلتفرم لایفری و API ها برای نوشتن پورتلت ها یاد خواهید گرفت که هر کاری را که بخواهید انجام می دهید.

این بخش از مقالات با لایه دیتا شروع می شود. یاد خواهید گرفت چگونه از ابزار Service Builder لایفری برای ایجاد جدول، SQL و لایه سرویس از یک فایل XML استفاده کنید. همچنین لایه تولید شده DAO را با ایجاد خدمات تابعی سفارشی می کنید.

.

این مقاله حاوی موارد ذیل می باشد

  • طراحی یک پورتلت برای تعامل دیتابیس
  • تولید کننده کد Service Builder لایفری
  • معماری اپلیکیشن ها با استفاده از DAO ها و DTO ها
  • تعیین ارتباطات با استفاده از Service Builder

 

برای الباقی مقاله از یک مطالعه موردی استفاده می کنیم تا مثال ها را نشان دهیم. شما برای یک شرکت ساختگی یک وب سایت ایجاد می کنید. شرکت مورد مثال ترکیب دو چیز است که من خیلی دوست دارم: خودنویس ها و تکنولوژی. به طور عادی انتظار ندارید که این دو با هم باشند اما خواهید دید که این امکانپذیر است (حداقل در تئوری).

اگر یک کارآفرین {مبتکر} تجاری باشید که می خواهد این ایده را دنبال کند دعای خیر من دنبالتان است. فقط بدانید من ابتدا این ایده را داشتم بنابراین من در جستجوی بریدنم بودم.

 

معرفی اینک ول: یک مطالعه موردی

هدف استفاده از مطالعه موردی به عنوان سایت مثال زدنی منسجم که خواهید ساخت ساده است. این روش از مثال های انتزاعی جلوگیری می کند (مثل مثال هایی که در فصل قبلی است) و اجازه میدهد راه حل های واقعی مثل آنهایی که برای وب سایت خودتان خواهید ساخت بسازید. این مطالعه موردی به شما کمک خواهد کرد تا به طور عینی همه مفاهیمی را که مورد پرسش قرار خواهیم داد به کار ببرید. با یک پورتلت data-driven شروع می کنیم که به طور غیر مسلم رایج ترین نوع اپلیکیشن است که برنامه نویسها هر روز روی آن کار می کنند. ابتدا اجازه دهید به اطلاعات background درباره مطالعه موردی نگاهی بیاندازیم و بعد به سراغ طراحی اولین پورتلت می رویم.

پروفایل شرکت: اینک ول

اینک ول شرکتی است که خود را وقف بازگرداندن تکنولوژی خودنویس کرده زیرا خودنویس بهتر است. در دنیای امروز برای کارکنان پشت میز نشین صدمه فشارهای تکراری یک خطر جدی است. زوجی که با استفاده گسترده از ایستگاه های کاری از لحاظ ارگونومیک نادرست هستند و این می تواند موجب فاجعه شود.

اینک ول تکنولوژی خودنویس را نه تنها در حوزه قلم و کاغذ فیزیکی می آورد بلکه در حوزه دیجیتالی نیز می آورد. تکنولوژی درک دست خط ثبت شده به کارکنان اطلاعاتی اجازه نوشتن روی یک پد ساده و کاغذ می دهد، در حالیکه همیشه لغاتی که در کامپیوتر رونویسی می شوند تا ۲۰۰ فیت فاصله دارند. و چون تکنولوژی خودنویس استفاده می شود صدمه فشار تکراری عاملی برای ورود اطلاعات نیست.

مشهور است که قلم های مدرن موجب صدمه به دست می شوند آن هم به علت مقدار فشاری که کاربر باید به کار ببرد تا روی کاغذ فشار بیاورد تا نشانی روی کاغذ بگذارد. با یک خودنویس فقط فشار خیلی کمی لازم است که خودنویس را یک انتخاب ایده آل برای ورود اطلاعات می کند.

اینک ول قلم با مدل های بسیاری دارد که از آنها انتخاب کنید و همه با آخرین تکنولوژی به روز شده اند. برخی از آنها شامل موارد زیر می شوند:

  • قلم USB واردکننده اطلاعات- این قلم ها ۵۱۲MB تا ۱۰GB فلش رم را ارائه می دهد.
  • قلم PDA یک اسکرین روی کاغذ می اندازد و کاربر روی آن می نویسد تا اطلاعات را وارد کند (شکل ۱٫۱ رل ببینید.)
  • Pen-top یک سیستم کامل کامپیتر است که شامل یک مدل پایه ای و یک قلم است. این یک کامپیوتر با همه ویژگی هاست و این قلم می تواند یا به عنوان ابزار ورود اطلاعات یا به عنوان یک موس عمل کند.
  • خودنویس مرسوم- این قلم ها برای استفاده روزانه می باشد.

 

66894-2

شکل ۱٫۱   قلم PDA اینک ول تصویر می سازد. هدف این شرکت از استفاده از تصویر روی وب سایت است؛ اخیراً روی بروشورهای کاغذی نمایان می شود.

 

حالا ممکن است بپرسید: کار با خودنویس ها کثیف کاری نیست؟ دیگر نه. تکنولوژی ثبت شده ضد نشت اینک ول با گارانتی پنج ساله پشتیبانی می شود و کاربران را حفاظت می کند. و بسیاری از قلم های تکنولوژی این شرکت اصلاً از جوهر استفاده نمی کنند! می توانید هنگامی که از قلم های اینک ول استفاده می کنید احساس امنیت نمایید با علم به اینکه کثیف کاری وجود نخواهد داشت.

 

 اینک ول در یک وب سایت به چه چیزی نیاز دارد

اینک ول چندین شریک با فروشندگان مختلف تکنولوژی دارد. اینک ول بیشتر از اینکه تکنولوژی جدید بسازد چندین تیم برنامه نویس و مهندسین سخت افزار استخدام می کند تا ادغام تکنولوژی یا خودنویس را به کار برند. هر یک از فروشندگان رابطه خاصی با اینک ول دارند اما نیازی نیست که درباره یکدیگر بدانند. به همین دلیل اینک ول به یک شبکه کامپیوتری خارجی ایمن نیاز دارد تا بتواند این ارتباط را تسهیل کند.

برای اینکه کارمندان را قادر کند تا بهتر ارتباط برقرار کنند، همکاری نمایند و هماهنگ کنند اینک ول نیز نیاز به شبکه کامپیوتری داخلی با تمام ویژگی ها دارد که ابزار ارتباط و همکاری که کاربران نیاز دارند را فراهم کند. این شبکه کامپیوتری داخلی نیاز به اجازه به اشتراک گذاری آسان اطلاعات را دارد اما مدل امنیتیش نیز باید به اینک ول اجازه دهد تا از اطلاعات حساس مشخصی حفاظت کند تا فقط اشخاص مجاز بتوانند آن را ببینند.

همچنین اینک ول به یک سایت اینترنتی قوی نیاز دارد تا بازاریابی و پشتیبانی محصولات شرکت را تسهیل کند و ارتباط اینک ول را با اجتماع کاربرانش پرورش دهد. برای انجام این کار اینک ول پورتال لایفری را انتخاب کرده است تا فعالیت وبی خود را مدیریت کند. نصب لایفری همه آن سه سایت را مدیریت می کند.

طراحی سطح بالای پورتال اینک ول

تیم وب اینک ول روندی را که در مقالات قبل  اشاره شد رفت تا پورتال شرکت را طراحی کند. در پایان این روند آنها طراحی ای داشتند که آن را در نمودار شکل ۱٫۲ شرح دادند.

66894-3

شکل ۱٫۲   طراحی سطح بالای پورتال اینک ول

 

این نمودار وضعیت نهایی پروژه پورتال اینک ول را نشان می دهد. ما فقط به اولین فاز این پروژه نگاهی خواهیم انداخت، که زیر مجموعه قابلیت کامل نهایی است. اولین فاز برای تولید دو نتیجه طراحی شده است:

  • از ثمر کم آویزان یا قابلیت بهره بگیرید که می تواند به سرعت اجرا شود که ویژگی های لازم هسته سایت را نیز فراهم می کند. این کار را با اپلیکیشن هایی که سایت را شکل می دهد آغاز می کنید.
  • به اعضای تیم توسعه کمک کنید تا ابتدا با اجرای قابلیت سایت در ویژگی های مختلف پلتفرم لایفری سرعت ببخشند که پیچیدگی این کار کمتر است و سپس به سوی ویژگی های پیچیده تر تا پایان این فاز و فازهای بعدی پروژه حرکت کنند. این کار با حرکت به سمت سفارشی کردن های لایفری بعد از اینکه اپلیکیشن ها را اجرا می کنید انجام خواهید داد.

نمودار سازمانی اینک ول با استفاده از سازمانها و مکان های لایفری منعکس خواهد شد (مکان ها گره های برگی در درخت سلسله مراتبی سازمان هستند). به علت فضای مورد نیاز همه سازمان ها در نمودار نشان داده نشده اند. کاربران شرکتی در پورتال به عنوان اعضای شرکت اینک ول که در آن کار می کنند (مثل بخش فروش، IT یا یک تیم تولید) و مکان های شرکتی سازمان ثبت نام خواهند کرد. دفتر مرکزی اینک ول در لندن، دفاتر فروش کوچک در نیویورک، لوس آنجلس و هنگ کنگ است، در نتیجه بیشتر کارکنان در لندن هستند. مکان های آتی همانطور که شرکت رشد می کند طرح ریزی می شوند.

چون هم سازمان ها و هم اجتماعات می توانند صفحات داشته باشند این طراحی به هر سازمان منحصربفرد موجود در شرکت اجازه می دهد تا صفحات وب شرکت را در شبکه کامپیوتر داخلی یا اینترنت داشته باشد. اگرچه برای اولین فاز این پروژه سازمان ها هیچ صفحه ای برای شرکت خودشان نخواهند داشت. به جای آن اجتماع شبکه کامپیوتر داخلی برای دسترسی کاربران داخلی ایجاد خواهد شد.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا