پورتال اینک ول یک وب سایت جامع خواهد بود که همه نیازهای آنلاین شرکت اینک ول را پوشش می دهد. وب سایت کنونی ( که در HTML نوشته شده با چند اپلیکیشن وب جداگانه) دیگر نیازهای شرکت را برآورده نمی کند و اینک ول می خواهد سایتی داشته باشد که تعاملی تر باشد و مدیریت آن آسانتر باشد. این به شرکت کمک می کند تا با مشتریانش ارتباط بهتری را حفظ کند و تواناییش را در فروش محصولاتش افزایش دهد.

علاوه بر این اینک ول می خواهد شبکه کامپیوتر داخلیش را با چیز دیگری که کمی تعاملی تر باشد و بتواند با افراد غیر برنامه نویس حفظ کند جایگزین نماید. اخیراً شبکه کامپیوتر داخلی شرکت شامل یک صفحه اصلی HTML با لینک هایی به سمت اپلیکیشن های زیادی است ( که در محیط جداگانه میزبانی می شود و با تیم جداگانه ای نیز نگهداری می شود.) که کارمندان نیاز دارند. اینک ول سایت شبکه کامپیوتر داخلی اصلی را با لایفری جایگزین خواهد کرد و در طول زمان قابلیت اپلیکیشن موجود را به پورتال منتقل خواهد کرد. کاربران نهایی مسئو.ل نگهداری صفحات شرکت هستند، تیم وب اینک ول آزاد است تا روی انتقال اپلیکیشن های موجود کار کند و بعداً اپلیکیشنهای جدید ایجاد کند.

مولفه ها{اجزای} پورتال اینک ول که در زیر می آید در فاز یک کامل خواهد شد:

  • وب سایت اینترنتی
  • سایت شبکه کامپیوتر داخلی
  • سایت شبکه کامپیوتر خارجی برای شرکاء

 

اینترنت اینک ول

مسئولیت ایجاد سایت اینترنتی بین دو تیم تقسیم می شود: یک تیم مدیریت محتوا و یک تیم توسعه. تیم مدیریت محتوا مسئول طراحی صفحات و طرح های صفحات و همچنین انواع محتوا، ساختارها و الگوهاست. محتوا در همکاری با واحد بازاریابی ایجاد خواهد شد. تیم توسعه مسئول ایجاد اپلیکیشن هاست ( که همان پورتلت است) که به عنوان حوزه فاز یک مشخص شده است.

شبکه کامپیوتر داخلی اینک ول

مثل سایت اینترنتی تیم مدیریت محتوا مدیریت صفحات و محتوای سایت را در شبکه کامپیوتر داخلی به عهده دارد. تیم توسعه اپلیکیشن ها را مدیریت می کند.

 

شبکه کامپیوتر خارجی اینک ول

سایت شبکه کامپیوتر خارجی اجتماع خاصی برای تعامل با تامین کنندگان و توزیع کنندگان اینک ول خواهد بود. اخیراً هیچ اپلیکیشنی برای فاز یک شبکه کامپیوتر خارجی تعیین نشده است. پورتلت Document Library لایفری کافیست تا patches، fixes و datasheets را برای شرکت هایی فراهم کند که اینک ول با آنها همکاری دارد.

اولین وظیفه شما کار بر روی سایت اینترنتی اینک ول خواهد بود. تیم توسعه اینک ول تصمیم گرفته است که پورتلت ثبت محصول در اولویت اول باشد.

 

 

طراحی پورتلت ثبت محصول

رهبر تیم توسعه تصمیم گرفت که اپلیکیشن ثبت محصول نقطه آغاز خوبی برای تیم توسعه خواهد بود تا کارشان را با لایفری آغاز کنند. تهیه این اپلیکیشن در مراحل اولیه فاز توسعه پروژه به تیم مدیریت محتوا نیز کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرند که کجای سایت این اپلیکیشن را قرار دهند. اجازه بدهید به طراحی این پورتلت نگاهی بیاندازیم تا بتوان اولین گام های اجرایی را تعیین نمود.

66908-1

شکل ۱٫۱   مدل طراحی فرم ثبت نام محصول اینک ول. این فرم روی کارت پستی جواب تجاری نمایان می شود که با تمام محصولات اینک ول ارسال می شود.

 

 

علاوه بر این هر جای خالی که لایفری برای ثبت نام کاربر لازم دارد روی فرم لازم می داند. این به تیم توسعه اجازه می دهد تا بعداً یک جعبه چک کردن روی فرم اضافه کند و بپرسد که آیا کاربر می خواهد در سایت با استفاده از این اطلاعات ثبت نام کند. هنگامی که تیم با API لایفری بیشتر آشنا می شود به نظر می رسدثبت نام کردن کاربرانی که این جعبه را چک می کنند روند نسبتاً آسانی باشد.

گام بعدی رد کردن فرم به گروه دیتابیس بود تا طراحی جدول را بتوانند کامل نمایند.

 

طراحی جدول دیتابیس

احتیاجات فرم به تحلیلگران دیتابیس داده شد. آنها طرح جدولی که به دنبال می آید را ارائه دادند.

جدول محصول که در جدول ۱٫۱ نشان داده شده است انواع محصولاتی که می توان ثبت نام کرد را ذخیره می کند. کارکنان اینک ول دیتایی که در اینجا به وسیله interface ذخیره شده و توسط اپلیکیشن پورتلت فراهم شده را نگهداری می کنند.

.

جدول ۱.۱    جدول محصول

66908-2

 

جدول ثبت نام محصول توسط کاربر دیتای کاربر را از فرم ثبت نام (جدول ۱٫۲ را ببینید) ذخیره می کند. این دیتا می تواند به حساب کاربر لایفری نیز همانطور که نشان می دهد با داشتن یک کد شناسایی منحصر بفرد برای این پورتلت و هم با ذخیره فیلد کد شناسایی کاربر لایفری در اینجا مرتبط شود این به کاربران اجازه می دهد تا محصولات را بدون اینکه عضو سایت شوند ثبت نام کنند و به کاربرانی که عضو هستند اجازه می دهد تا محصولات را بدون اینکه عضو سایت شوند ثبت نام کنند و به کاربرانی که عضو هستند اجازه می دهد تا اطلاعات ثبت نامیشان را با حسابشان مرتبط نمایند.

.

جدول ۱٫۲  جدول ثبت نام محصول توسط کاربر

66908-3

جدول ثبت نام اطلاعات ثبت نام را ذخیره می کند و آن را از جدول ثبت نام محصول توسط کاربر به کد شناسایی کاربری وصل می کند. چون احتمال دارد که یک مشتری چندین محصول متفاوت را خریداری کند ثبت نام ها در یک جدول جداگانه از کاربران ذخیره می شود. جدول ثبت نام محصول توسط کاربر فقط برای کسانی استفاده می شود که تصمیم دارند کد شناسایی کاربری پورتال را دریافت نکنند. دیتای پورتال در نظر گرفته خواهد شد تا دیتای جدول ثبت نام محصول توسط کاربر را لغو کند.

.

جدول ۱٫۳   جدول ثبت نام

66908-4

حالا که می دانید به چه چیز احتیاج دارید تا بسازید اجازه دهید ساخت آن را شروع کنیم.

 

 تعیین مد پورتلت ها و تولید پروژه

اپلیکیشن ثبت نام محصول محتوی دو پورتلت است. پورتلت اجرایی که کاملاً از نظر کاربران معمولی پورتال، مخفی است. مدیران قادر خواهند بود آن را در کنترل پنل استفاده کنند تا محصولات را برای هر کاربری که می تواند ثبت نام کند اضافه کند. این محصولات در combo box روی فرم ظاهر می شود بنابراین کاربران می توانند آنهارا در هنگام ثبت نام محصول خریداری شده بردارند.

پورتلت ثبت نام یک دکمه Register را نمایش خواهد داد. اگر کاربران روی این دکمه کلیک کنند به سمت فرم می روند. کاربران می توانند فرم را پر کنند و دیتا در جدول ذخیره خواهد شد. بعد از اینکه دیتا ذخیره شد یک پیغام به کاربر نشان داده می شود که از آنها بابت ثبت نام محصولات تشکر می کند. این پورتلت روی سایت عمومی اینک ول در مکان مناسبی قرار خواهد گرفت تا کاربران آن را بیابند.

اولین چیزی که انجام خواهید داد اگر تاکنون انجام نداده اید تولید یک پروژه پورتلت جدید در SDK پلاگین هاست. از دستور زیر در LUM استفاده کنید:

 

و در ویندوز از این دستور استفاده کنید:

 

پروژه را در IDE انتخابیتان وارد کنید. هنوز با پورتلت کاری نخواهید داشت. به جای آن از Service Builder استفاده می کنید تا موضوعات تداومی را تولید کنید و پورتلت را زمانی که لایه دیتابیس کامل است اجرا خواهید کرد.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا