لایفری پلتفرم توسعه نرم افزار کسب و کار منبع باز است که بر اساس تکنولوژی مدرن J2EE می باشد. بیشتر کاربران و برنامه نویسان، لایفری را به عنوان چارچوب مدیریت محتوا (Web Application Framework)  در نظر دارند زیرا توانایی تقویت پلتفرم تجربه دیجیتال (Digital Experience Platform) برای شرکت ها را دارد.

لایفری از WebSphere ساده تر و از SharePoint انعطاف پذیرتر است. لایفری پلتفرمی است که هم پویا و هم بسیار مقیاس پذیرتر (Scalable) است که با آن وب سایت های تعاملی (Interactive Websites) زیبا و پورتال های سازمانی خلق می شود.

لایفری DXP محتوی چندین واحد عملکردی است که به آن پورتلت می گویند که از زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی همچون جاوا، C++، PHP ، .NET و … پشتیبانی می کند. این دلایل کافیست تا کسب و کارها پورتال های لایفری را در سازمان هایشان پیاده سازی نمایند. اگرچه دلایل متقاعدکننده بسیار دیگری نیز برای آن وجود دارد مثل:

راه حل کامل سازمانی: دو نسخه از لایفری وجود دارد. نسخه جامعه  (Community Edition) و نسخه سازمانی(Enterprise Edition). نسخه سازمانی همه گونه پشتیبانی برای مدیریت یک سازمان به جهت توسعه پورتال شبکه خود که مرتبط با فعالیتشان است را پشتیبانی می کند بدون اینکه نیاز به نوشتن یک خط کد باشد. در نسخه جامعه، لایفری، پورتلت ها و Add-on های زیادی دارد که به عنوان محرکی بین توسعه پورتال های سازمانی مختلف کار می کند.

مقرون به صرفه: شما می توانید پورتال سازمانی خود را بدون پرداخت مبلغی ایجاد کنید. لایفری راه حل توسعه پورتال کم هزینه است چون شامل هزینه مجوز نمی شود. هرچند که نیاز است برای نسخه سازمانی هزینه پرداخت کنید تا بتوانید از ویژگی های باز بودن آن استفاده کنید.

پیاده سازی آسان: لایفری بر اساس پلتفرم “جاوا” می باشد. در نتیجه ساده است که برنامه خود را با استفاده از چندین منبع که هم اکنون در بازار به صورت آنلاین و آفلاین در دسترستان است پیاده سازی کنید.

انعطاف پذیری توسعه: لایفری می تواند با هر سیستم ERP و CMS یکپارچه شود. همچنین یکپارچگی با تکنولوژی های مدرن و قدیمی مثل JBoss ، Spring، Hibernate و دیگر دیتابیس ها را فراهم می نماید. این موضوع لایفری را برای برنامه نویسان کارآمد می کند تا پیکربندی و تنظیمات سیستم را برای استفاده هر یک از الزامات شرکتی تغییر دهد.

سازگاری UI/UX (UI/UX Compatibility): لایفری می تواند با CSS، XHTML و دیگر تکنولوژی های طراحی کار کند. علاوه بر این ویژگی کشیدن و انداختن پویای آن (Dynamic Drag & Drop) ، لایفری را برای برنامه نویسان و کاربران جذاب می کند تا موجودیت های(Entities)  مختلف را در بین پورتال ها جابجا نمایند.

تنطیم سریع(Express Setup) : با نگاهی به جنبه های تکنیکی لایفری، توسعه و تنظیم یک پورتال آسان است. می توانید یک پورتال را در عرض سه روز توسعه دهید. همه آنچه که نیاز دارید تا انجام دهید فقط استخراج فایل ها، ابزارها و تغییر پیکربندی است و حالا آماده رفتن هستید.

تجارب شخصی سازی شده: لایفری به کاربران این اجازه را می دهد تا صفحات وب سایت را شخصی سازی(Personalize)  نمایند. لایفری به شما سیستم مدیریت محتوای سازمانی(Enterprise Content Management System) قدرتمندی را می دهد تا اضافه/ ویرایش/ حذف و الحاق محتوایی را روی پورتال ها و وب سایت ها به راحتی انجام دهید با این قابلیت که آن را عمومی و یا خصوصی نمایید تا بهترین پلتفرم تجربه دیجیتالی (Digital Experience Platform) را برای شما بسازد.

گردش کار موثر: لایفری برای تجربه کاربری بهتر، API های گردش کار منحصر به فردی را فراهم می نماید. با استفاده از این ابزارها کاربران می توانند زمان خود را ذخیره نموده و از خطرات توسعه اجتناب نمایند. لایفری به کاربران این اجازه را می دهد گردش کار خود را با شخصی سازی (Custom Entities) ایجاد و اعمال نمایند.

ماژول های بیرونی: ابزار لایفری با بیش از ۶۰ پورتلت بیرونی می آید. این پورتلت ها همیشه در حال Drag & Deploy هستند و همان پورتلت می تواند برای مدیریت وب سایت های مختلف به وسیله یک کاربر به تنهایی استفاده شود.

برخی از ابزارها عبارتند از :

  • سیستم مدیریت محتوا(Content Management System)
  • ابزارهای همکاری(Collaboration Tools)
  • شبکه اجتماعی(Social Networking)
  • تجارت الکترونیک(eCommerce)
  • یکپارچگی محتوا و برنامه(Content and Application integration)
  • مدیریت(Administration)
  • گردش کار(workflow)
  • پورتلت های شخص ثالث(۳rd-Party Portlet)
  • منابع پورتلت اضافی(Additional Portlet Resources)

طرح بندی پاسخگو(Responsive Layout) : لایفری API درون سازی شده، مثل AUI برای وب سایت های پاسخگو(Responsive Websites) ، یکپارچگی گردش کار آسان و مدیریت محتوا دارد. همچنین می تواند خدمات شبکه ای (Web Services) متعدد مثل JSON ایجاد کند.

لایفری سازمان را با پلتفرم تجربه دیجیتال توانمند می کند که برای تجارت های مدرن و پویا کار می کند. لایفری انعطاف پذیری بیشتری فراهم می کند که موجب رشد استراتژیک می شود و راه حل های تبدیل دیجیتالی آینده نگر(Digital Transformation Solutions) را شکل می دهد.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا