اگر محتوای وب زیادی دارید و می خواهید آن محتوا را با استفاده از یک گردش کار یا روی یک برنامه زمانبندی بطور استراتژیک یا پویا به مرحله یا تولید با نمونه ها یا بدون نمونه ها منتشر کنید ممکن است بخواهید CMS لایفری را چک کنید.

می توانید به عملکردهای با محتوای وب از همان پنجره نرم افزارها که دیدید دسترسی یابید. نرم افزارها در طبقه بندی خودشان هستند. اما سریعترین راه برای انجام آن انتخاب Web Content Display از منوی Add است. آن را برای راحتی روی منو قرار داده اند- اگر در حال ساخت وب سایت غنی محتوایی هستید ازآن زیاد استفاده خواهید کرد. بعد از آن که اضافه شد می توانید آن را به هر قسمت از صفحه که می خواهید بکشید. شکل ۱٫۶ این پورتلت را نشان می دهد که به ستون سمت راست صفحه اضافه شده است.

66765-1

شکل ۱٫۶   پورتلت Web Content Display اضافه  شده است اما (هنوز) هیچ محتوایی ندارد. شما سریع برای آن راه حل خواهید یافت.  

 

پورتلت Web Content Display آنچه که در اسمش نهفته است را انجام می دهد، محتوای وب را نشان می دهد. برای اینکه کارش را انجام دهد باید مقداری محتوای وب ایجاد کنید. می توانید سریع این کار را باکلیک کردن روی آیکن Add Web Content پایین سمت راست انجام دهید. سپس فرمی برای شما آورده می شود که می توانید محتوا را به آن اضافه کنید (شکل ۱٫۷ را ببینید.).

66765-2

شکل ۱٫۷   وارد کردن محتوا به CMS لایفری

 

الان درباره انتخاب های سمت راست صفحه نگران نباشیدWorkflow, Template, Structure)  وبقیه(. برای مدیریت محتوای پایه همه کاری که باید انجام دهید و در ویرایشگر مقداری محتوا تایپ کنید. به شکل ۱٫۷ توجه کنید که می توانید همه انواع قالب بندی را در ویرایشگر به کار ببرید: فونتها، جدول ها، بولت ها، رنگه ها و عکس ها.

هنگامی که اضافه کردن محتوا تمام شد به دکمه های پایین صفحه توجه کنید. اگر چه یک روز گردش کار وجود دارد که می توانید آن را طی کنید شما به عنوان مدیر پورتال وارد سیستم شده اید. این بدین معنی است که می توانید روند گردش کار با کلیک روی دکمه Save و Approve سریعاً انجام دهید. با انجام این کار به صفحه پورتال اصلی بازگردانده خواهید شد: پورتلت Web Content Display شامل محتوایی است که تازه اضافه کرده اید.

شما می توانید با CMS وب لایفری فراتر روید، اما به این بسنده می کنم که بگویم CMS به اندازه کافی قدرتمند است که هر محتوایی که نیاز هست در آن داشته باشید. بطور مثال می توانید ساختار خودتان را با زمینه های سفارشی برای محتوا ایجاد کنید. همچنین نمونه هایی را ایجاد کنید تا با ساختارهایتان پیش رود تا دقیقاً محتوا را به روشی که می خواهد نشان دهد نمایان سازد.

می توانید محتوا را روی سرور نمایش دهنده نمایش دهید و آن را روی جدول انتخایتان منتشر کنید و می توانید الگوهای قوی و بصورت متن را در XLS ، FreeMarker یا Velocity بنویسید.

تا حالا دیده اید که لایفری می تواند یک پلتفرم یا یک UI برای نرم افزارها باشد و همچنین می تواند محتوای سایت را مدیریت کند.لایفری همه چیز را فراهم می کند آخرین جزء که به آن نیاز دارید و آن راهی است که کاربران پیدا می کنند و با یکدیگر کار می کنند.

 

۱٫۲٫۳ لایفری یک وسیله تعامل است.

 

پورتال لایفری برای ایجاد محیط تعامل در بین یک گروه کاری مطلوب است، چه شما این محیط را اجتماع بنامید یا اتاق تیم مجازی. لایفری می تواند به تیم شما کمک کند تا کارهایتان انجام شود. لایفری می تواند به تیم شما کمک کند تا کارهایتان انجام شود. لایفری این کار را با تهیه نرم افزارهایی انجام می دهد که بطور خاص برای به اشتراک گذاردن اسناد و برقرار کردن ارتباط با یکدیگر آماده می کند.

یکی از پورتلت هایی که می توانید به یک صفحه در لایفری اضافه کنید Document Library است. این نرم افزار وسیله ای برای به اشتراک گذاردن اسناد با کل تیم فراهم می کند. این نرم افزار تاریخچه نسخه کامل همه اسنادتان را حفظ می کند و با سیستم مجوز لایفری ادغام می شود. این ادغام به شما این اجازه را می دهد که به اسناد به اشتراک گذارده شده دسترسی دهد یا از دسترسی برخی از کاربران به اسناد حساس جلوگیری کنید و اگر کاربران به راه ساده تری برای دستیابی به اسناد نیاز دارند به نسبت واسط کاربری وب که آن را آماده می کند Document Library از Web DAV پشتیبانی می کند و به اسناد اجازه دانلود و آپلود شدن در واسط کاربری اصلی سیستم عملیاتی را می دهد. شکل ۱٫۸ هر دوی این واسط های کاربری را نشان می دهد.

اسناد یک چیز هستند اما ارتباطات چطور؟ پورتلت لایفری اجازه ارتباط در متن را می دهد، درنتیجه کاربران می توانند تمام اطلاعات مربوطه را در مکان درستی نگهداری کنند. Document Library به کاربران اجازه می دهد تا رشته بحث را در کنار اسنادی که نیاز به صحبت کردن راجع به آن است را ایجاد می کند. Wiki نیز همین کار را انجام می دهد. در نتیجه نرم افزارهای گفنگو و ایمیل فراهم شده اند ، بنابراین کاربرانی که اخیراً در زمان واقعی وارد ارتباطات شده اند مهم نیست که فاصله فیزیکی آنها از یکدیگر چقدر است.

66765-3

شکل ۱٫۸   دسترسی به پوشه های مشابه در Document Library در سیستم عملیاتی به وسیله Web DAV یا استفاده از واسط کاربری مرورگر.

 

به یک تقویم گروهی نیاز دارید؟ پورتلت Calendar هم برای افراد و هم برای گروه ها قابل استفاده است. علاوه بر این کاربران می توانند بلاگ های فردی خود را روی صفحات خودشان داشته باشند که سپس با استفاده از Blogs Aggregator در صفحه اجتماعی جمع آوری شده است. این نرم افزار شما را قادر می سازد تا یک بلاگ از بلاگ ها را نشان دهید، به تیم شما اجازه می دهد تا به آنچه که هر کسی انجام می دهد به روز بمانید. ترکیب این نرم افزار با Activities یک لیست ثابت چرخان از آنچه که وظایف تیم است ایجاد می کند.

همه قابلیت هایی که تا اینجا اشاره شد چیزی است که در لایفری ساخته می شود (و چیزهای بیشتری وجود دارد که هنوز درباره آن صحبت نکرده ایم). اما لایفری توسعه پذیر نیز هست.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا